SLUSSEN VS. ATKINS – IHANAN RASVAISTA

Vedin tänään alle lounaaksi possua salaatilla, mutta nälkä vain kasvoi syödessä. Kauppaa lähestyessä alkoi tehdä ihan hirveästi mieli lihaa, suolakurkkuja, sieniä, smetanaa ja hapankaalia. Kyllähän sitä tekee näin vähähiilarisella ruokavaliolla vaikka mitä mieli (kuten jäätelöä..aah). Yllätyksekseni itseasiassa kaikki olivat sallittuja, paitsi epäilyttävän näköinen hapankaali muuttui punajuurisalaatiksi. Tosin on punajuurisalaatteja ja on punajuurisalaatteja. Joukosta pitää etsiä se vähähiilihydraattisin vaihtoehto, samoiten tein suolakurkkujen kanssa. Erot eri valmistajien välillä voivat olla merkittäviä. Yleisin syy on tuotteisiin lisättävä sokeri, joten yritä etsiä makeuttamatonta vaihtoehtoa. Tällä setillä pitäisi nälkä lähteä. Huomaatko muuten yhtäläisyyksiä Slussenin setin kanssa? Valmistusaika 30 min ja annos on kahdelle.

Kotiintulo meni leijuessa ympäri eteistä uudessa kesämekossa kun Atkins-diettiä on noudatettu 6 päivää. Olo tuntuu jo kevyemmältä ja turvotus on poissa. Uskoisiko kun tuota mättölautasta katsoo 😉

400 g paistijauhelihaa (10 %)
puoli pakettia pekonia
1 keltasipuli
1 tölkki kokonaisia herkkusieniä
Felixin makeuttamattomia suolakurkkulohkoja
Atrian punajuurisalaatti (hui, menin ja ostin einestuotteen)
smetanaa (42 %)

Mausteet: lihaliemikuutio, oregano, valkopippuria, paprika, cayanne

Paista ensin pekonit rapsakoiksi ja sipulit kypsiksi padassa. Nosta nämä syrjään siksi aikaa kun paistat vuorostaan jauhelihan ja herkkusienet. Mausta jauheliha oman maun mukaan ja hauduta kaikkia aineksia vielä hetki. Lisukkeena tarjoilin (itselleni) suolakurkkuja, punajuurisalaattia ja nokareen smetanaa.

Arkistojen kätköistä

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *