Uunivuoassa tapitti kolme mättökääröä suoraan silmiin kuin vastasyntyneet synnytysosastolla ikään ja pekonin tuoksu tunkeutui sieraimiimme seireenin lailla. Eilen illalla dietti ei tuntunut kovin ankaralta kun pistelimme poskeen nämä kolmoset. Juustoisten kana-pekoni kääröjen reseptin bongasimme karppaus.info-sivuilta. Valmistusaika 1 h ja annos on kahdelle.

3 kpl naturel kanafileitä
6 pekonisiivua
1/2 pkt Koskenlaskija-juustoa (kantarelli)

Emme omista varsinaista lihanuijaa, joten Joni tempaisi kirveen ja mäiski lihat tylpällä päällä käärittävän ohuiksi. Kelmu tietysti välissä. Ensimmäinen kerta muuten kun sillekin tuli käyttöä 😀 Keskelle siivu Koskenlaskijaa ja liha rullalle. Tässä vaiheessa on hyvä tökkäistä ensimmäinen cocktailtikku jotta käärö pysyy kasassa. Päälle kieputetaan pari pekonisiivua mahdollisimman peittävästi ja paketti viimeistellään toisella tikulla. Me emme sulkeneet käärön päitä tarpeeksi tiiviisti ja juusto pääsi valumaan ulos. Kanat 175 asteiseen uuniin 40 minuutiksi. Loppuajan uunin voi säätää grillimoudille jotta pekoni olisi rapsakkaa. Alkuperäinen ohje neuvoi paistoajaksi 50 minuuttia ja kanat kuivahtivat ikävästi. Tästä syystä 40 min voisi olla lähempänä totuutta. Aah..on tämä diettailu sitten rankkaa. Mitenköhän tästä selviää hengissä 😉

————————————————————————-

”Vähähiilihydraattisen ruokavalion kuudes päivä menossa. Lauantai uhkaa mennä plörinäksi ruokavalion suhteen (synttärikakkupöydästä kaahataan suoraan ravintolaan illalliselle), joten katsottiin jo tänä aamuna mitä muutoksia tämä ruokavalio on aiheuttanut. Vähähiilihydraattiselle dieetille ominaista on raju painonpudotus heti alussa kun nesteet lähtevät liikkeelle. Varsinaista rasvanpolttoa tuskin vielä 6 päivässä ehtii tapahtua. Meillä 2 viikon tavoite oli saada Joni kisapainoon painikisoja varten eli 3 kilon painonpudotus. Jonilta oli hävinnyt jopa 4 kiloa alle viikossa joten loppuajan täytyy pitää huolta että tulee syötyä hyvin ettei paino tipu enempää. Minulta oli hävinnyt 1 kilo. Kilot tulevat kyllä heti takaisin kun nesteet tasautuvat palatessamme normaaliin ruokavalioon eli reilun viikon päästä.”
– Jenni

Liemessä? Päivittäistä vertaistukea
Instagram @liemessa
Facebook.com/liemessa

5 Kommenttia

  • oliivia sanoo:

    AAH,tämän ohjeen perusteella täälläkin alkaa sama dieetti ja HETI! Namnam, tätä pitää kyllä kokeilla!

  • Joni ja Jenni sanoo:

    Pekoni ja juusto ovatkin vähähiilarisen ruokavalion akilleen kantapäät…Mietin juustovaihtoehdoksi myös homejuustoa, mutta halusimme ensin kokeilla alkuperäisen ohjeen mukaan. Jotenkin pekonista ja juustosta tuli kesä mieleen: grillailemme kesäisin homejuustolla täytettyjä jumboherkkusieniä jotka on myös kääritty pekoniin. Nam, nam ja vielä ISO NAM!

  • Anonyymi sanoo:

    Oma versioni tuosta: sisälle aurinkokuivattua tomaattia ja vuohenjuustoa..Päälle kääräisen pekonin ja uuniin.Teen isomman määrän kerralla ja laitan yksittäin pakkaseen, helppo ottaa evääksi ja työkaverit kuolaa kun sitä lämmittää mikrossa.

  • Lauri sanoo:

    Lähtee tänään kyllä kokeiluun.

    Kiitoksia loistavasta inspiraatiosta ^^

  • Jenni sanoo:

    En olekaan tarjoillut näitä Nirsolle joka rakastaa pekonia. Kiitos Lauri itsellesi muistutuksesta! Vanhat hyvätkin reseptit tuppaa hautautumaan tänne nettiarkiston pohjille.

    Jenni

Jätä kommentti