Skip to main content

Sarkasmi varoitus! Viikko takaperin korviini kantautui uutinen suorastaan nerokkaasta – en kuitenkaan sanoisi että täysin ennenkuulumattomasta – ravintolakonseptista. Paskan palvelun illallinen lupaa nimensä mukaisesti p***aa palvelua koko rahan edestä. Illan menu kuulostaa maittavalta: alkuun pienet alkuhaistap***at, väliruokana haistakaap***asalaatti ja pääperseenä vaihtoehtoiset menut joko jokamiehen idiooteille tai haiseville hipeille. Ruokajuomakin kuulemma sisältyy hintaan. Ehkä. Tarjoilijoina toimivat ammattinäyttelijät, jotka yrittävät tehdä ruokailijoiden olon mahdollisimman tukalaksi. Suorastaan nerokasta, pistin tietty heti pöytävarauksen menemään. En ollut ainoa, sillä Rupla-ravintolan pop-up illallisen kaksi kattausta täyttyivät salamannopeasti.

Paskan palvelun illallisen juuret ovat huippusuositussa amerikkalaisessa Dick´s Last Resort -ravintolaketjussa.

Toistaiseksi en ole saanut ravintolalta muuta kuin paskaa palvelua. Alkuperäinen varaukseni perjantaille aikaisempaan kattaukseen klo 19 peruttiin tylysti sähköpostitse ja minut siirrettiin kuin karjaa myöhäisempään klo 21 kattaukseen.

Nyt haluankin muistaa teitä rakkaat lukijani arvoisellanne palkinnolla! Kerro kommentteihin paskin palvelukokemuksesi ravintolassa (nimiä ei tarvitse mainita) ja voit voittaa paskan palvelun illallisen perjantaina 6.5 klo 21 Helsingissä. Jos olet saanut vain loistavaa palvelua – tähän asti – niin sekin vastaus kelpuutetaan.  Muista jättää tarvittaessa sähköpostiosoitteesi. Kilpailu loppuu ke 3.5 klo 24, voittaja selvitetään tylysti arpomalla. Illallisseuraasi et saa valita vaan joudut viettämään illan kanssani. Maksan tämän sitten omasta selkänahasta, että ei mitään hupihuutoja. 35 euroa on kuitenkin aika paljon tälläiseen paskaan lukijakilpailuun, joten tiedätte sitten. Eli antaa tulla, sanoja ei tarvitse säästellä.

Ps. Jos joku nyt sitten loukkaantuu tosta otsikosta niin se on voi voi.

Liemessä? Päivittäistä vertaistukea
Instagramissa @liemessa
Snapchatissa @liemessa
Liemessä-Facebook ryhmässä.
Liemessä? Päivittäistä vertaistukea
Instagram @liemessa
Facebook.com/liemessa

22 Kommenttia

  • Marina Nosko sanoo:

    Kerran ravintolassa oli ensin likainen juomakannu, sen tilalle saatiin kyllä puhdas, mutta sitten! Ruoka oli järkyttävää, talon special eli wingsit…näyttivät päiviä vanhoilta kurttuisilta ja kuivilta ja siltä myös maistuivatkin, kuten myös ribsit. Kauniisti tarjoilijalle huomautettuamme meni hän aivan paniikkiin ja kertoi että tämmöistä se kuuluu olla, kokki ei vaivautunut paikalle ollenkaan. Jäi paha maku tästä ravintolasta.

  • Marina Nosko sanoo:

    Kerran ravintolassa oli ensin likainen juomakannu, sen tilalle saatiin kyllä puhdas, mutta sitten! Ruoka oli järkyttävää, talon special eli wingsit…näyttivät päiviä vanhoilta kurttuisilta ja kuivilta ja siltä myös maistuivatkin, kuten myös ribsit. Kauniisti tarjoilijalle huomautettuamme meni hän aivan paniikkiin ja kertoi että tämmöistä se kuuluu olla, kokki ei vaivautunut paikalle ollenkaan. Jäi paha maku tästä ravintolasta.

  • Jenni sanoo:

    Mmmm..vanhaa ruokaa ja kokki piileskelee keittiössä! Paskan palvelun illallisella OLETAN että ruoka pitäisi olla hyvää, mutta sen näkee sitten 🙂 Kiva kun osallistuit ja uskaltaisit lähteä kanssani illallistamaan! Laitatko vielä sähköpostisi niin saan varmasti nopeasti kiinni jos arpa osuu kohdallesi. Tai jos olet ainoa osallistuja 🙂

  • Jonna M sanoo:

    No joo, mentiin ystäväpariskunnan kanssa syömään erääseen ravintolaan. Ihan alkuun saimme odotella melkein puoli tuntia ennen kuin tarjoilija saapui paikalle. Tilattiin muistaakseni kaikki juomaksi kokista, joka oli aivan helvetin laimeaa. Saatiin onneksi ne vaihdettua. Tilattiin alkupalat ja ruuat. Meni vartti ja tarjoilija tuli sanomaan ettei osaa raaka-aineista ollut nyt tarjolle, joten voisimmeko vaihtaa annoksia. Niin sitten teimme. Söimme keskinkertaiset annoksemme ja jäimme kuitenkin vielä jälkiruualle. Jollainhan paska ruoka piti korvata ja tuskin kukaan saa jäätelöannosta pilattua? Kaksi meistä tilasi brownien ja taas meni 10 minuuttia kunnes tarjoilija tuli (tällä kertaa häpeillen) kertomaan että browniet olivat loppu. Emme tilanneet muuta. Laskustakaan emme saaneet alennusta, koska eihän kokki voinut tietää miten kovaa menekki olisi juuri sinä päivänä….Yeah right!

    jonna1983.fitfashion.fi

  • Jenni sanoo:

    Siis mä inhoan tota! Ensin fiilistelet että mitä hyvää sitä söisi, saat tehtyä päätöksen ja melkein maistat jo annoksen suussa…ja sitten sitä ei olekaan 😀 Ymmärrän, että raaka-aineet voi joskus loppua, mutta ehkä tuossa esimerkissäsi olisi parantamisen varaa keittiön ja salin välisessä kommunikaatiossa. Ja jos se tieto tulisi vielä asiakkaallekin ajoissa… Onnea arvontaan! 🙂

  • Ainowau sanoo:

    Ei ehkä varsinaisesti paskaa palvelua, mutta erikoisen paska käytäntö. Vuosia sitten äitini tilasi eräässä ketjuravintolassa valkosipulihärkää valkosipuliperunoilla.
    Lopuksi tarjoilija kysyi maistuiko. Äitini totesi että muuten ihan ok, mutta valkosipulia ei kyllä nimeksikään.
    Tarjoilijan vastaus: Joo me laitamme sitä tosi vähän kun kaikki asiakkaat eivät pidä siitä.
    😀

  • Tiina Varjus sanoo:

    Joku vuosi sitten päätettiin kätevän isännän kanssa juhlistaa synttäripäivää käymällä leffassa ja mennä sen jälkeen syömään. Paikaksi valittiin eräs eteläsuomalainen suuri kauppakeskus ja sieltä ihan mukavan oloinen ravintola. Ravintolan ovella piti odottaa, että hovimestari saattaa pöytään….. odottelimme.. odottelimme ja muu henkilökunta ei katso päinkään. Lopulta joku joka myöhemmin osoittautui ”hoviksi” tuli nojailemaan tiskin päätyyn ja aikansa nojailuaan ilmeisesti muisti, että hänellä olis varmaan jotain duuniakin tehtävänä. Tyyppi oli muuten pukeutunut ihan asiaan kuuluvalla tavalla, mutta jalassa oli urheilusukat ja jotkut crocs-tyyliset kumikengät. UUh! No, tilasimme ruokamme kun vihdoin ne eteen saimme ne olivat aivan kylmiä. Laitoimme annokset keittiöön takaisin. Ne olivat edelleen kylmiä. Kätevä isäntä kyllästyi ja söi omansa, mutta mina palautin annoksen uudelleen keittiöön. Tällä kertaa oli huolehdittu siitä, että annos oli takuulla kuumaa. Lautanen oli laitettu mikroon ja lisukkeet suorastaan räjähtäneen pitkin lautasta. Emme tilanneet jälkiruokaa, emmekä sen koommin ole astuneet yhteenkään tuon ketjun ravintolaan sisään. Kokonaisvaltaisen paska ravintolakokemus. Onneksi leffa oli loistava 😀

  • Jenni sanoo:

    Apua, tää on ihan paras! Kiitos päivän nauruista 😀

    Ps. laitatko vielä sähköpostiosoitteesi jos nalli napsahtaa!

  • Jenni sanoo:

    Meillä on yksi vähän samantyyppinen kokemus jopa ns. paremmasta ravintolasta. Ravintolassa piti odottaa pöytiinohjausta. Odotimme ja odotimme. Yritimme saada henkilökunnan huomion (huutaa ei kehdannut), mutta tuntui että työntekijät oikein välttelivät katsetta kiireen takia. Ei se vaadi kun sen nyökkäyksen, että hei, teidät on edes huomattu… kiva Tiina kun osallistuit, toivottavasti ”onni” suosii!

  • Anonyymi sanoo:

    Yhtä sun toista kommellusta on ravintolakäynneillä sattunut. Kerran sain pihvin, joka oli jänteitä ja kalvoja täynnä, siten, että sitä ei pystynyt syömään. Ei siihen pystynyt veitsi eikä hampaat.
    Tarjoilijalle ystävällisesti mainitsin asiasta, johon tarjoilija vain totesi ”välillä on vähän huonompaa, välillä parempaa lihaa”. Siinä kaikki. Ei hyvitetty, ei pahoiteltu.
    Toisessa ravintolassa seurueen saadessa ruoat, unohtui minun pääruokani jonnekin. Tarjoilijatkin hävisivät tehokkaasti paikalta, ketään ei näkynyt missään. Aikanaan saliin sitten ilmestyi myös tarjoilija, jolta asiaa tiedusteltiin. Ei hänkään sen kummemmin pahoitellut, mutta sain lopulta pääruokani siinä vaiheessa kun muut olivat siirtymässä jälkiruokaan.
    Pahoitteluksi minulle sitten tuotiin konjakki. Tosin se meni ihan hukkaan, koska en pidä konjakista, ja olin muutenkin autolla liikkeellä

  • Parmesan sanoo:

    Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

  • Parmesan sanoo:

    Olin ulkomaan matkalla ystäväni kanssa ja vieläkin tätä muistellessamme saamme makeat naurut. ”Hyvässä” pihviravintolassa ystäväni tilasi pihvinsä medium miinuksena, varmisteli vielä tarjoilijalle että oli varmasti ymmärtänyt… nooh sieltähän tuli sitten tietysti läpikypsä pihvi, käytiin siinä sitten hieman keskustelua ja tämän tuloksena hän sai uuden pihvin nyt oikein paistettuna. Jälkiruoaksi hän sitten tilasi kauden hedelmät ja minä jäätelön. Sain hienon jäätelön annoksen mutta ystäväni sai lautasen jossa oli kokonainen rupsahtanut omena !! ”keittiön kiitos”
    6.5 muualla joten en osallistu kilpailuun 🙂

    3. toukokuuta 2016 klo 17.44

  • Anonyymi sanoo:

    No ei mitään hirveyksiä tule mieleen, mutta kerran lähellä Forumia tarjoilija – tai joku – unohti meidät täysin. Joku tuli lopulta kysymään, olemmeko saaneet ruokaa, mitä siis emme olleet. Saimme muistaakseni jonkin hyvitykse siitä, että meidät oli unohdettu. Ruoka taisi olla ok, sitten kun se tuli. Tätä paikkaa ei enää ole.
    Oonjustiina(A)gmail.com

  • Anonyymi sanoo:

    Harmittaa, kun on kiire eikä voi jäädä valittamaan ruoasta. Kerran Kampissa ystäväni oli lähdössä kaukobussilla ja minä sain kylmää ruokaa. Eihän siinä muu auttanut kuin syödä ja lähteä saattamaan ystävä bussiin. Tarjoilijakaan ei ollut erityisen vastaanottavainen, kun mainitsin asiasta.
    Tässä vastakohtana mieleeni on jäänyt joulun ravintolakokemus aikoinaan Moskovasta. Olin poikaystäväni kanssa syömässä paikallisessa ravintolassa ja meillä oli erityisen mukava nuori miespuolinen tarjoilija. En enää muista yksityiskohtia, mikä hänessä oli erityistä, mutta joskus minulla on pieniä selvännäön hetkiä ja kun olimme lähdössä ravintolasta, tiesin, että hän halusi tulla hyvästelemään meidät. No, lähdimme, häntä ei näkynyt ja ovella näin, kun hän ryntäsi meidän peräämme, hän sai siis hyvästeltyä meidät joten kuten, vilkutin hänelle ovelta. Kai tämä oli molemminpuolista, myös minä halusin kiittää häntä. Juuri jossain ruokaohjelmassa sanottiin, että ”ruoka saa ihmiset tulemaan ravintolaan, palvelu saa tulemaan uudestaan”. Näinpä!
    Maire
    Hullutellen @gmail.com

  • Jenni sanoo:

    Olikohan kyseessä entrecote? Entrecotin tilaaminen tuntuu aina vähän riskiltä; joissain paikoissa voi saada erinomaista ja taas huonoimmillaan se on niin sitkeää ja kalvoista että puolet jää syömättä kun ei vaan pysty 😀

    Aika jännä toi konjakki – aika harva kai kuitenkaan varsinaisesti pitää konjakista? Ainakaan yhtään nuoremmat ihmiset. Synnytyslaitoksella suostuin yhden konjakksisnapsin ottamaan kun piti saada leikkauksen jälkeen pissa ulos – muuten olisi pitänyt laittaa katetri. Olin valmis tekemään mitä vaan, joten sen kerran join sen pahanmakuisen konjakin 😉 Ehkä olen juonut vain huonoja konjakkeja, tiedä sitten, mutta konjakkirakkaus ei ole vielä päässyt syttymään.

  • Jenni sanoo:

    Hahaa 🙂 Missä päin tämä tapahtui? Olisiko Italia tai Espanja? Bilbaossa yhdessä ravintolassa yksi seurueesta tilasi maidottoman jälkiruoan. Hän sai yhden kokonaisen mandariinin lautasella 😀 Mitään laktoosittomia tuotteita ei ilmeisesti käytetä ja ravintola oli hyvin perinteinen joten jos et pysty syödä niin se on vähän niinku sitten siinä.

  • Jenni sanoo:

    Välillä voi olla vaikea tietää mikä on kohtuullinen aika odottaa ruokaa. Jos ruoan tilaamisesta on puoli tuntia ja myöhemmin tulleet saavat ruokia niin siinä vaiheessa jo huikkaan että olihan tilaus ok. Muutaman kerran on selvinnyt että tilaus on hukkunut matkan varrelle!

  • Jenni sanoo:

    Hyvä palvelu ei tavallaan maksa ravintolalle mitään – ne on ne pienet asiat ja joku tunnelmassa jotka jäävät mieleen. Hyvät asiakaspalvelijat ovat kyllä kullanarvoisia ravintolalle. Hyvin sanottu tuo, että palvelu saa tulemaan uudestaan. Se on varmasti totta. Ja nyt kun totesin tämän niin pitääkin nyt oikeasti varata taas pöytä Chef & Sommelieristä, josta olen aina saanut huippupalvelua! Ja ruokaakin 🙂

  • Marina Nosko sanoo:

    Katos, se jäi kokonaan pois. [email protected]

  • Anonyymi sanoo:

    Rosso joskus kauan sitten…
    Tarjosin vaimolleni päivällisen ja hän tietenkin naiselliseen tapaan halusi salaatin. Salaatti tuli valituksi ja pian myös pöytään. Siinä sitten ihasteltiin porukalla kuinka oli hieno salaatti (silloin ei vielä laitettu kuvia annoksista nettiin, niitä ihasteltiin porukalla ihan vaan pöydän ääressä). Alettiin sitten ihmettelyn jälkeen nostelemaan ruokaa ns. ääntä kohden ja yllätys oli suuri, ensin vaimolleni. Salaatti oli nimittäin aivan hirvittävän makuista, joka sitten todettiin koko pöytäseurueen voimin maistelemalla kitkerä kaninruoka vuoron perään. Kutsuttiin tarjoilija paikalle ja kerrottiin että salaatti oli todella pahan makuista, johon tarjoilija tokaisi että niin on! Se on niin hirveää ettei sitä pysty syömään, jatkoi tämä asiakaspalvelun erikoisosaaja heti perään.
    Siinä hymyissä suin odotettiin että tilanne laukeaa johonkin ”vitsi, vitsi, haluatteko tilata jotain muuta” tokaisuun mutta sen sijaan tarjoilija poimikin lautasen vaimoni nenän alta ja poistui paikalta sen kummenpia enää mukisematta. Siinä sitten ihmeteltiin suut auki koko porukalla että miten tässä nyt näin kävi ja koitettiin vilkuilla piilokameralinssiä ympäristöstä. Ei löytynyt piilokameraa, eikä muutakaan tilannetta helpottavaa elementtiä mistään. Usein olen tuon jälkeen ajatellut että olisipa kiva päästä kokemaan noin paska palvelu vielä joskus uudestaankin ja nythän siihen avautui oiva tilaisuus. Jospa paskanpalvelun erikoisosaaja Rossosta olisi löytänyt vihdoinkin itselleen sopivamman työpaikan? Voisi siinä sitten samalla muistella kuinka paskalla palvelulla on pitkät ja kunniakkaat perinteet joita on hienoa jatkaa ihan konseptin kera.

  • Jenni sanoo:

    Kiitos kaikille uhkarohkeille osaanottajille! Huikean palkinnon eli paskan palvelun illallisen voitti Tinskun keittiössä blogin Tiina, onnea! 🙂

  • Tiina Varjus sanoo:

    Olen ihan liekeissä. Onneksi syntyjuuret tuovat ehkä hieman helpotusta asiaan. Olen nimittäin paljasjalkainen Porilainen. Porissa *ittuilukin on välittämistä 😀 PS. Raumalaiset… me välitetään teistä ihan kauheesti 😀

Jätä kommentti